torsdag den 28. august 2014

Hasselnødder



Vi har de seneste uger kigget efter et godt og ikke mindst offentligt sted at plukke hasselnødder. I går var så dagen, hvor jeg tilfældigvis holdt for rødt lys og tænkte, at jeg da lige kunne se, om det ikke var hasselbuske, jeg kunne skimte i det fjerne. Og ganske rigtigt var de tunge grene fyldt med store, flotte nødder. Jeg samlede så mange, jeg lige kunne have i tasken.

Nødderne har en rigtig flot størrelse

Så vidt jeg har fået fortalt, er hasselnødder modne nok til tørring, når de er brune i halsen og slipper skægget let. Jeg tror, de her er lige knap så modne, da ikke alle nødder var lige nemme at få fri af skægget, men de smager fantastisk godt, så de skal nok nå at blive spist i frisk tilstand. Så kan vi vende tilbage til vores nye hasselnødde-sted om en uge eller to og plukke en masse, vi forhåbentlig kan få til at holde til vinter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar