tirsdag den 29. juli 2014

Asparges

I påsken startede jeg et lille eksperiment i min mors have. Jeg såede 12 aspargesfrø i en stor balje. Jeg havde læst, at de ville tage lang tid om at spire, men der stod ikke præcist hvor længe. Jeg havde efterhånden opgivet al håb om at se aspargesplanter, da min mor en dag i juni ringede til mig for at fortælle, at der var dukket to små planter op i baljen. De var kun 1-2 cm høje og meget spinkle. Da vi var hjemme hos min mor i sidste uge, var jeg nede at kigge til mine to planter, som stadig er meget små. Den store måler nok 3-4 cm. Jeg forestiller mig, at det store arbejde gøres under jorden. Den mindste af planterne ser desværre ud til at være bukket under for varmen.

De 12 nyplantede aspargesfrø markeret med pind, for at skelne de små planter fra ukrudt.

Jeg glæder mig til at plante "the lone survivor" ud på det blivende sted i min mors have. Jeg må hellere så nogle flere næste år, så den kan få lidt selskab.


Den største af de to asparges.

Den mindste asparges, der måske, måske ikke er død.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar