mandag den 28. juli 2014

Besøg hos min mor

I sidste uge var vi på miniferie hos min mor. Hun havde et haveprojekt, som efterhånden har været undervejs i to år. To højbede. Bunden af hendes have går over i et aflangt stykke, der oprindeligt har været en vej. Min mor havde så forestillet sig to højbede på 1,5 x 3 m i midten af "vejen". Hun købte træ til projektet og ventede.. og ventede.. og så kom jeg forbi og begyndte at samle et bed - eneste problem: Hun har en elendig skruemaskine, som ikke engang holder strøm til en enkelt langside af sådan et bed. Derfor har projektet stået hen i nu to år. Det har naget mig i al denne tid, at det ikke er blevet gjort færdig. Derfor havde jeg til dette besøg arrangeret at låne min fars værktøj, så projektet endelig kunne gøres færdig.


Min mors have.

En aften efter Le var blevet puttet og temperaturen var faldet til udholdelige værdier, begyndte vi på det puslespil, det var, at få samlet de mange dele, som for fleres vedkommene var skæve i alle retninger af at have ventet i to år. Vi endte også med at måtte save et stykke af benene, da pælebordet tabte kampen mod de murbrokker og sten vi fandt 5-10 cm nede i den gamle vej. Det endelige resultat var vi alle godt tilfredse med, trods diverse skævheder. 


Det færdige højbed.

I løbet af de to år der er gået, har min mor valgt at starte med kun et enkelt højbed. I stedet ville hun bruge det resterende træ til at lave 6 små højbede, der skulle huse en enkelt bærbusk hver. Jeg nåede at lave et enkelt bed til hende, 50 x 56 cm stort. Det haster jo heller ikke, da buskene først skal graves op til efteråret.

Et lille højbed til en solbærbusk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar